Çalışma Alanlarımız / Miras Hukuku

Irmak Hukuk Bürosu olarak, müvekkillerimize bu kapsamda verdiğimiz başlıca hizmetlerimiz;

• Mirasçıların terekeden alacakları pay ve oranlara ilişkin mirasçılık belgesi dava ve işlemlerinde vekaleten temsil,

• Vasiyetname hazırlanması,

• Miras taksim sözleşmelerinin hazırlanması,

• Miras bırakanın sağlığında yada ölüme bağlı tasarrufta bulunmak suretiyle, saklı paylı mirasçıların saklı paylarını ihlal ettiği durumlarda, tenkis davası açılması ve vekaleten temsil,

• Terekenin tespiti davalarının hazırlanması ve davalarda vekaleten temsil,

• Miras bırakanın, yasal koşulların varlığı halinde saklı paylı mirasçısını mirasçılıktan çıkarabilmesine ilişkin ölüme bağlı tasarrufta bulunabilmesine ilişkin, hukuki destek verilmesi,

• Murisin yasal mirasçılarını, terekesinden mahrum bırakmak amacıyla, gerçeğe aykırı şekilde muvazzalı olarak yaptığı devir işlemlerinin iptali için muris muvazzası davasının açılması ve vekaleten temsil,

• Mirasçılıktan çıkarma, vasiyetname ile yapıldığından, iptal davası şartları bulunduğunda, iptal davası açılması ve vekaleten temsil,

• Mirasın reddine ilişkin davaların açılması ve vekaleten temsil,

• Vasiyetnamenin iptaline ilişkin davaların açılması ve vekaleten temsil,

• Murisin terekesinde yer alan varlıkların, yasal ve/veya atanmış mirasçılar arasında paylaşılmaması durumunda ortaklığın giderilmesi davası açılması ve vekaleten temsil,

• Mevcut vasiyetnameden dönülmesi sürecinin hazırlanması ve yürütülmesi

• Miras sözleşmesinin sona ermesine, iptaline ilişkin sürecin hazırlanması ve yürütülmesi,

• Miras payına ilişkin denkleştirme davalarının açılması ve vekaleten temsil.